Saturday, October 24, 2009

Terima Kasih Teman

Gerangan apakah yang mengganggu fikiran ini...
namamu seringkali melintasi ruang hati...
dalam kepayahan untuk aku melupakan...
lantas aku bangkit menuju destinasi...
antara kepastian dan juga kecurigaan...
harusku redah jua...

Teman-teman yang ku sayang...
perpisahan ini hanyalah sementara...
pertemuan yang cuma sedetik itu...
terus menikam jauh ke lubuk sanubariku ini...
lantas kubiarkan ia berlabuh di situ...
tanpa sekelumitpun niat untuk kubiaskannya...

Kuatkah aku untuk merintangi semua ini...??
entahlah.....
yang pasti airmata menitis lagi...
walau bibir acapkali mengukir senyuman...
walau bibir terus menghambur kata-kata...
"aku cekal....aku tabah....aku mampu atasi segala-galanya..."
namun airmata jatuh jua...
aku tewas....

Tiada lagi teman untukku bergurau senda...
hilang sudah tempat untuk aku meluah rasa...
namun yang nyata aku bahagia...
punya teman seperti engkau, kamu dan dia...
walau cuma di alam maya...

Izinkan aku pergi...
relakanlah perpisahan ini...
kasih dan sayang kalian aku sanjung tinggi...
ku tempatkan nun jauh di dasar hati...
pintaku cuma satu...
janganlah kalian lupakan insan yang kerdil ini...

Terima kasih teman...
atas ikatan silaturrahim yang suci ini....
moga kita semua terus dirahmati...
juga diberkati...
serta dikasihi selalu....



(10/07/2007 dalam memori)

No comments: